Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkční poruchy hybného systému v populaci studentů fyzioterapie
Matocha, Jan ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Ragulová, Michaela (oponent)
Mezi fyzioterapeuty je vysoký výskyt muskuloskeletálních poruch, které jim narušují pracovní i osobní život. Podstatná část z nich přiznává, že obtíže spojené s muskuloskeletálními poruchami započaly již v době jejich bakalářského studia, což potvrzují výzkumy provedené na studentech fyzioterapie. Tato práce si dává za cíl zjistit výskyt jednotlivých funkčních poruch v populaci studentů fyzioterapie. Zkoumaný vzorek čítal 23 studentů v průměrném věku 20 let, mezi kterými byli dva muži a 21 žen. Funkční poruchy byly vyšetřovány studenty mezi sebou v rámci výuky v praktických hodinách předmětu Fyzioterapie I, dle metodiky vyučované na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Mezi vyšetřované poruchy v tomto výzkumu patří: stranové rozdíly mezi anatomickými obvody končetin, rozsahy pohybů v kloubech, trigger pointy, zkrácené svaly, hypermobilita a vadné držení těla. Nejčastěji zkrácenými svaly byly erectores trunci a svaly ze skupiny zadní strany stehen. Nebyl nalezen žádný významný rozdíl v rozsahu pohybu v kloubech mezi levou a pravou stranou, stejně tak nebyl nalezen žádný významný stranový rozdíl v obvodech končetin. Nejčastější patologie objevené aspekcí byly ve vadném postavení ramen, pánve a při vyšetření olovnicí laterálně. Z 56 svalů byly nalezeny trigger pointy bez motorické odpovědi v 39 %...
Výskyt a charakteristika funkčních poruch hybného systému u studentů fyzioterapie v průběhu studia
Perglerová, Anna ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Marková, Magdaléna (oponent)
Úvod: Fyzioterapie je celosvětově nepostradatelnou součástí medicíny, pomáhající s celou škálou problémů napříč populací. Myšlenkou této práce se stal předpoklad, že studenti fyzioterapie sami profitují z nabytých vědomostí k udržování a zlepšování svého vlastního zdraví, což je důležité zejména s ohledem na fyzickou náročnost oboru fyzioterapie. Cíle: Cílem této práce je zjistit, formou longitudinální observační studie, zdali se u studentů fyzioterapie studujících na 3. LF UK vyskytují funkční poruchy pohybového systému a pokud ano, jak se vyvíjejí v čase v průběhu studia. Metody: Výzkumné studie se zúčastnilo 16 studentů (2 muži a 14 žen, průměrný věk 20,28 let). Měření proběhly dvě, první na začátku prvního ročníku studia ihned po nástupu na vysokou školu a druhé na konci druhého ročníku studia. Sběr dat probíhal v Laboratoři sportovní motoriky na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy pod odborným dohledem pracovníků katedry. Hodnocenými parametry byly: úroveň pohybové aktivity, která byla měřena pomocí zkrácené formy Mezinárodního dotazníku pohybové aktivity, rozdíl segmentálního rozložení svalové hmoty získané analýzou bioelektrické impedance a posturální stabilita zjištěná pomocí tenzometrické podložky zkoumána parametrem celková dráha výchylek středu tlakového působení těla do...
Porovnání změn svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studia
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá svalovými dysbalancemi, jejich výskytem a vývojem u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studia. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je popsána stavba a funkce svalu, řízení motoriky, jednotlivé svalové dysbalance, svalové řetězce, pohybové stereotypy, programy, stabilizační systém, vznik funkčních poruch a jejich řetězení. Praktická část obsahuje kazuistiky čtyř respondentů. U vybraných studentů fyzioterapie byl proveden kineziologický rozbor a cílená terapie. Byl zmapován progres svalových dysbalancí těchto studentů, od 1. do 3. ročníku jejich studia. Výsledky byli porovnány s měřením před a po terapii společně s výsledky z 1. ročníku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat výskyt svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie a porovnat změny svalových dysbalancí těchto studentů v průběhu jejich bakalářského studia před a po působení terapie. K dosažení vytyčených cílů byla využita kvalitativní forma výzkumu, které se účastnili 4 respondenti. Sběru dat bylo dosaženo polostrukturovaným dotazníkem, kineziologickým rozborem, rozhovorem s respondenty a sekundárně analýzou získaných dat. U tří respondentů ze čtyř došlo k větším či menším pozitivním změnám ve vývoji svalových dysbalancí od 1. do 3. ročníku, a to bez zásahu jiného fyzioterapeuta. Porovnáním svalových dysbalancí před a po terapii byli zjištěny pozitivní změny u tří studentů. Jedna z respondentek v době vyšetření i terapie trpěla dlouhodobými gynekologickými obtížemi. Zřejmě z toho důvodu u ní nedošlo během terapie k příznivým změnám v pohybového aparátu. Bakalářská práce může sloužit jako edukace studentům, zdravotnickým pracovníkům i laické veřejnosti. Může pomoci zlepšit informovanost o svalových dysbalancí a posloužit jako ukázka jejich terapeutického řešení. Může být též použita jako podklad k dalšímu výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.